Informatiu cap de Setmana 26-09-2026

Tota l'actualitat de la comarca del Priorat. Amb Manel Sales Martori.

Notícies

L’any 2002 es va fer realitat una reivindicació històrica del Priorat amb la declaració del Parc Natural de Montsant....

Aquesta setmana arrenca la temporada per a la gran majoria dels equips de futbol sala prioratins. A la Divisió...

Divendres, 25 Setembre 2026 11:13

El Consell Esportiu del Priorat-UCEC ha tancat la temporada 2025-2026 després d’un curs amb una àmplia...

Dimecres, 23 Setembre 2026 11:09

L’Associació No Jubilem la Memòria organitza diumenge al Teatre l’Artesana de Falset l’obra “Les dones del 36”,...

Dimecres, 23 Setembre 2026 11:02

La Cartoixa d’Escaladei acollirà aquest dissabte l’espectacle “L’Oracle de Madame Rodoreda”, una proposta que...

Dimecres, 23 Setembre 2026 10:55

  La DO Montsant es troba en plena verema. A les zones més primerenques, la campanya ja encara la recta...

Divendres, 18 Setembre 2026 18:21

Falset reforça el seu paper com a pol de recerca i innovació en el sector vitivinícola català gràcies al conveni de...

Divendres, 18 Setembre 2026 17:59

Òmnium Priorat arrenca el nou curs amb un calendari carregat d’activitats, en què la literatura i la cultura...

Dimarts, 15 Setembre 2026 11:46

El brot de COVID-19 de la residència les Vinyes va arribar ahir al ple de l’Ajuntament de Falset. El grup de Falset Pot Més va demanar explicacions al govern municipal sobre com s’està gestionant un brot que, fins ara, i segons dades oficials, ha causat 103 contagis entre residents i treballadors i també 10 defuncions.

La seva portaveu, Maria Jesús Sánchez, va demanar explicacions sobre les actuacions que els responsables del centre van dur a terme des de la detecció del primer cas, el passat 12 de setembre. Així mateix, i entre d’altres cosaes, també va voler saber si el personal que està de baixa havia estat substituït i també per quin motiu les famílies dels residents no havien estat informades sobre l’estat de salut dels seus familiars.

Alhora, des de Falset Pot Més van reclamar la creació d’un comitè de crisi que compti amb la participació de tots els grups polítics amb representació a l’Ajuntament de Falset, la direcció del centre i representants del departament de Salut. També van sol·licitar l’obertura d’una auditoria externa “que investigui perquè vam passar de 18 contagis el 29 de setembre a 68 contagis el dia 5 d’octubre i arribant a 103 positius el dia 06 d’octubre".

De la mateixa manera, van demanar la creació d’una plataforma d’afectats amb participació de l’ajuntament “per posar-se ràpidament al costat de les famílies, ja que els testimonis que ens han parlat han estat colpidors, la informació rebuda de les famílies ens consta que no ha estat diària i fluïda”. Falset Pot Més també ha fet arribar tota aquesta bateria de preguntes i preopostes al Departament de Salut.

Per la seva banda, l’equip de govern va explicar que la gestió de la crisi està en mans de la direcció de la residència i del Departament de Salut tot i que “el consistori s’ha prestat a col·laborar i ajudar en tot allò que pugui i sigui necessari”.

L’Alcalde de Falset, Carlos Brull, va explicar que estan en contacte permanent i que comuniquen tota la informació oficial. “Hem anat informant de totes aquelles dades oficials, que han estat contrastades i validades”, va afirmar. En aquest sentit, va explicar que en els darrers dies s’han incoporat 13 nous treballadors a la residència les Vinyes.

Sobre la gestió de la crisi, Brull va afirmar que “ara hem de centrar els esforços per posar remei a una situació que és crítica i més endavant haurem d’analitzar amb deteniment que és el que va passar a la residència”.

Tots els grups del ple municipal van voler mostrar el seu suport i donar molts ànims als treballadors i residents de la Residència Les Vinyes així com també a tots els seus familiars.

pleajuntament131020

 

Publicitat